WARSZTATY

20160922 142610 1670Krystyna Breszka-Jędrzejewska

Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej

Anglista, starszy asystent w Centrum Językowym Politechniki Łódzkiej, gdzie uczy języka specjalistycznego oraz udziela wsparcia metodycznego lektorom. Od września 2020 pełni funkcję Dyrektora Centrum Językowego PŁ. Trener edukacji, prowadzi szkolenia metodyczne dla lektorów i nauczycieli języków obcych, metodyków oraz warsztaty dydaktyczne z zakresu aktywnych metod nauczania, w tym team based learning, case teaching dla doktorantów, nauczycieli, doktorantów, pracowników badawczo-dydaktycznych i dydaktycznych wyższych uczelni. Mediator, coach edukacji i zarządzania, metodyk PASE, szkoleniowiec Edunation i ORKE. Absolwentka studiów podyplomowych Psychologia motywacji oraz Psychologia biznesu dla menedżerów w Akademii Leona Koźmińskiego. Prywatnie - pracoholiczka, miłośniczka jamników, kuchni śródziemnomorskiej i podróży „ku słońcu”.

     

Rozwiążmy języki, czyli moja rozgadana klasa (PL)

Warto pamiętać, że mówienie jest jedną z kluczowych umiejętności językowych, dlatego konsekwentne ćwiczenie tej umiejętności na zajęciach z języka obcego przynosi liczne korzyści w procesie nauki języka. Ćwiczenie mówienia na zajęciach z języka obcego powinno więc być kluczowym elementem każdych zajęć.
Poprzez prowadzenie dialogów, rozmów i debat, uczniowie uczą się wyrażać swoje myśli, zadawać pytania, argumentować i negocjować w języku obcym. Mówienie na zajęciach pozwala uczniom zbudować pewność siebie w posługiwaniu się językiem obcym. Im więcej ćwiczą mówienie i doświadczają skutecznej komunikacji, tym bardziej nabierają pewności siebie i przekonania, że są w stanie poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z językiem obcym. Ćwiczenie mówienia na zajęciach pomaga uczniom w utrwalaniu i stosowaniu wyuczonych struktur gramatycznych i słownictwa. Poprzez praktykę w tworzeniu zdań i wyrażaniu swoich myśli, uczniowie mają możliwość zastosowania i utrwalenia naukowej wiedzy w praktyce. Ćwiczenie mówienia na zajęciach przygotowuje do sytuacji komunikacyjnych w życiu codziennym i zawodowym, prowadzenia rozmów biznesowych czy interakcji społecznych. Dzięki regularnemu ćwiczeniu mówienia, uczniowie nabierają pewności siebie w różnych kontekstach komunikacyjnych. Wszyscy wiemy jednak, że nie zawsze łatwo jest przekonać studentów czy uczniów do swobodnego wypowiadania się.
W trakcie warsztatu zastanowimy się wspólnie, jakie czynniki sprzyjają chęci wypowiadania się oraz przećwiczymy kilka technik, które sprzyjają temu, by uczniowie chcieli brać aktywny udział w zajęciach językowych.

Lektor HT

Grzegorz Granosik

WEEIA Politechnika Łódzka

Professor at the Lodz University of Technology and deputy director of the Institute of Automatic Control. His main areas of scientific activity are the construction and control of mobile robots and special robots, including social, education and rehabilitation. In 2002-2004, he completed a postdoctoral fellowship at the Robotics Lab of the University of Michigan, Ann Arbor, USA. He conducts active research and development activities, cooperating with companies and non-governmental institutions. He was a research manager in several R&D as well as scientific and educational projects. He led an international project from the Visegrad Fund and two EU-funded projects under the Erasmus+ program. He organized and run the SKaNeR Students’ Robotics Research Group, which greatly complements the education process at the university. An active member of IEEE and vice-president of the Polish chapter of the Robotics and Automation Society (2020-2023).

     

Robotics to Support Adult Education (EN)

This special session shows the results of the Erasmus+ project: Help educators to teach through robotic tools. We have developed a web-based training course, consisting of 6 modules, aimed at the target groups to enhance their capacity to use robots for adult education. Videos, animations and case studies were used to present the information in a way that is easy to understand for a non-technical audience – all available online at heartroboticsproject.eu. The specific modules are dedicated to different aspects of education, e.g., role of robots in the education process, modeling and fundamentals of robotics, use of Artificial Intelligence, 3D printing technology, and educational robots for persons with disabilities. Armed with the database, the guide and the online training course, the educators who are interested in using robots to support learners, will have the necessary knowledge and skills to get started. During two workshops we will introduce you two modules: Robotics as an Innovative Educational Technology and Artificial Intelligence: Emerging opportunities for the science and education sectors. 

 

 

 

Lektor HTIgor Zubrycki & Grzegorz Granosik & Gertruda Gwóźdź-Łukawska & Elżbieta Radaszewska

WEEIA Politechnika Łódzka / CMF Poilitechnika Łódzka

dr Igor Zubrycki jest specjalistą w dziedzinie robotyki i ekspertem z zakresu sztucznej inteligencji. Posiada doktorat z Automatyki i Robotyki na Politechnice Łódzkiej, gdzie obecnie jest adiunktem. Jego badania i nauczanie koncentrują się na AI w robotyce i badaniach aspektów interakcji człowiek-robot. Dr Zubrycki prowadzi grupę "Robots for Humans", skupiającą się na projektowaniu robotów zorientowanych na użytkownika. Znany jest ze swojego zaangażowania w popularyzację nauki i edukację w dziedzinie robotyki. Jego kariera naukowa i zawodowa została uhonorowana wieloma nagrodami i nominacjami. Dr Zubrycki aktywnie uczestniczy w edukacji, prowadząc liczne warsztaty i szkolenia z zakresu robotyki i sztucznej inteligencji.

gertrudadr inż. Gertruda Gwóźdź-Łukawska - adiunkt w Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki Politechniki Łódzkiej. Certyfikowany Coach International Coaching Community. Certyfikowany e-nauczyciel. Matematyk, który bardzo lubi pracować ze studentami. Osoba zaangażowana w wiele projektów edukacyjnych oraz przeszkolona m.in. z Problem Based Learning, Design Thinking, Case Study, Flipped education, m-Learningu, umiejętności Trenerskich, Tutoringu. Autor i współautor wielu materiałów e-learningowych i m-learningowych, w tym Otwartych Zasobów Edukacyjnych PŁ twórca szeregu warsztatów organizowanych w ramach Drzwi Otwartych na PŁ, Festiwali Nauki, Mobility Week oraz w ramach pracy na Łódzkim Uniwersytecie Dziecięcym. Współorganizatorka studenckiej Konferencji MathUp, dotyczącej zastosowań matematyki. Poza matematyką, jej pasjami są książki i podróże.

radaszewskaDr inż. Elżbieta Radaszewska, profesor uczelni - pracuje w Katedrze Inżynierii Mechanicznej, Informatyki Technicznej i Chemii Materiałów Polimerowych na Wydziale Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów Politechniki Łódzkiej. W swojej pracy łączy wiedzę z innowacyjnymi metodami kształcenia. Uczestniczy w konferencjach naukowych, szkoleniach i warsztatach poświęconych nowym metodom kształcenia. Autorka wielu materiałów i kursów wykorzystujących rozwiązania e-learningowe oraz nowoczesne metody aktywizujące min. Case Study, Design Thinking, grywalizację czy facylitację. Metody te stosuje na zajęciach oraz w pracy projektowej metodą tutoringu. Autorka wielu wykładów i warsztatów organizowanych w ramach Drzwi Otwartych na PŁ i Festiwali Nauki i Techniki. Jej zainteresowania naukowe obejmują: e-learning/b-learning, modelowanie, analizę i projektowanie optymalnych struktur kompozytów włóknistych oraz zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa pracy. Specjalista TRIZ 1. stopnia, członek Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego.

     

Robotics as an Innovative Educational Technology - Low-Tech prototyping methods (EN)

Warsztaty zademonstrują uczestnikom, jak robotyka może wspomóc lektora i jak w interaktywny sposób można ten temat poruszyć na zajęciach.

Robotyka łączy nauki ścisłe z naukami humanistycznymi. Jest to dziedzina, która w dużym stopniu wykorzystuje postępy w sztucznej inteligencji i informatyzacji, tworząc urządzenia o dużym znaczeniu społecznym. Stanowi ona bogaty zestaw tematów i może być platformą do nauki angielskiego w angażującym kontekście nowości technologicznych i zmian w społeczeństwie.

Interaktywne warsztaty oferują praktyczny wgląd w sposoby projektowania low-tech robotów, które są faktycznie stosowanym narzędziem do ideacji i projektowania nakierowanego na człowieka (user-centered design). Narzędzia takie jak drafting, storyboarding i paper prototyping mają formę, którą można z łatwością wykorzystać w sali lekcyjnej czy ćwiczeniowej. Uczestnicy warsztatów samodzielnie będą szkicować roboty i dyskutować o ich zastosowaniach na podstawie przygotowanych przez siebie storyboardów.

Aktywne wykorzystanie narzędzi projektowania robotów low-tech może zachęcić studentów do krytycznego myślenia i dyskutowania o robotach, ich zastosowaniach, jak i wpływie, jaki mogą mieć na człowieka i społeczeństwo. To wszystko można efektywnie połączyć z komunikacją w języku obcym.

Lektor HT

John Speller

Centrum Językowe PŁ

John Speller (PhD) is an English language teacher at Lodz university of Technology. He is author and coauthor of several coursebooks, including English for Interanational Researchers, English for Technical and Science Communication, and English for Mathematical Writing and Presentations.

     

How to make e-books | Jak tworzyć e-booki (EN/PL)

In this workshop, I will demonstrate how to make ebooks that look like they were made by big publishers---using familiar tools and low-cost (even free) resources. We will reverse-engineer several well-known coursebooks and show how similar formatting can be achieved quickly and easily. I will provide links to free resources you can use to create beautiful ebooks, including free photo sites, fonts, multi-media, and more. Finally, I will show you how to make the cover, combine your files, and make an attractive flipbook that you or your students can even print. Bring your laptop if you want to play along.

Lektor HT

Agnieszka Świca

Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego

Prezeska Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego uhonorowana Brązowym Krzyżem Zasługi i Medalem Komisji Edukacji Narodowej. Nauczycielka dyplomowana z 26-letnim doświadczeniem zawodowym będąca przede wszystkim praktykiem, pracuje jako nauczycielka języka niemieckiego zarówno w szkole podstawowej jak i liceum oraz lektorka w Łodzi. Długoletnia egzaminatorka maturalna, pomysłodawczyni i główna koordynatorka ogólnopolskiego konkursu dla młodzieży szkół ponadpodstawowych "Turbolandeskunde". Ekspertka wydawnictwa PWN, multiplikatorka programu DeutschPlus w Goethe Institut, organizatorka polsko-niemieckich wymian, wycieczek oraz projektów językowych.

     

Metoda stacji, metodą pracy nie do końca przez wszystkich odkrytą (PL)

Metoda stacji zadaniowych to przede wszystkim aktywizowanie uczących się języka do działania, angażowanie wszystkich jego zmysłów, co sprzyja szybszemu przyswajaniu wiedzy i umiejętności. Możliwość samodzielnego sprawdzenia poprawnych odpowiedzi oraz podjęcie decyzji o formie pracy (samodzielnie lub z partnerem) są dodatkowymi atutami, dzięki którym uczniowie i studenci chętnie pracują właśnie w ten sposób. Rola nauczyciela/lektora ogranicza się do organizowania tej pracy oraz wspierania rozwiązujących zadania wyłącznie w sytuacjach wyjątkowych.

Podczas warsztatów uczestnicy zostaną zaznajomieni z przykładami językowych stacji zadaniowych, poznają łatwe sposoby ich tworzenia oraz samodzielnie zaprojektują własne stacje.

 

 

 

Lektor HTKonstantin Gospodinov

TU Delft/ Uniwersytet Techniczny w Delft (Holandia)

A Computer Science and Engineering student at the Technical University of Delft. Also studied Computer Science and AI for his International Baccalaureate diploma. He has a deep interest in Artificial Intelligence and Blockchain technology. Konstantin participates in Erasmus+ projects as an employee of Lidi Smart Solupart of "Transition- Foster Blockchain Acquisition for Entrepreneurs" Erasmus+ project, I have led a 3 day training with international participants presenting ing them the Blockchain technology, the architecture and real-world applications. For that same project, he delivered content and took part in a Multiplier event that was run offline and online simultaneously with speakers and participants from Brussels, The Hague, Milan and Vienna. He has also delivered content for other Erasmus+ projects focusing on Artificial Intelligence and Blockchain technology.

     

Artificial Intelligence: Emerging Opportunities for the Science and Education Sectors (EN)

Programowałeś kiedyś wspierając się sztuczną inteligencją? A może AI pomogła Ci wygenerować piękne obrazy? Wolisz pisać? I tu o pomoc AI nietrudno. Jeśli chcesz wziąć udział w anglojęzycznym warsztacie na wybrane z powyższych zagadnień, to zapraszamy na pierwszą część naszych warsztatów. 

 

Lektor HT

Dorota Kamińska  & Grzegorz Zwoliński

WEEIA Politechnika Łódzka

Dorota Kamińska graduated in Automatic Control and Robotics and completed postgraduate studies in Biomedical image processing and analysis at Lodz University of Technology. She received her PhD degree from Faculty of Electrical, Electronic, Computer and Control Engineering at Lodz University of Technology in 2014. She gained experience during the TOP 500 Innovators program at Haas School of Business, University of California in Berkeley. An educator and researcher at Institute of Mechatronics and Information Systems, a founder and a leader of the Voxel Research Lab, currently focusing her academic pursuits on cutting-edge VR and AR applications. She is an Associate Editor and Guest Lead Editor of several journals and Special Issues such as Electronics, Entropy, Information. She has received several national and European Research grants and has been involved in many international industrial projects. She has published over 50 scientific works and has been organising challenges and workshops in ECML19 and FG20. She is passionate about biomedical signal analysis and practical applications of machine and deep learning. As a participant of many interdisciplinary and international projects, she is constantly looking for new challenges and possibilities of self-development.

Grzegorz Zwoliński received the M.Sc. and Electr. Engineer degrees from the Institute of Mechatronics and Information Systems (TUL), in 1992, and the Ph.D. degree from TUL, in 1999. He specializes in electrical machines, computer graphics, and graphics programming. He has been a university teacher of TUL, since 1993, and the University of Computer Sciences and Skills, since 1995. He is a Creator of many IT management systems, computing systems for electrical machines, and 3D graphics. He is currently working in several international projects on virtual and augmented reality.

     

Trendy immersyjnych interakcji - czyli AI w akcji (PL)

abstrakt

 

 

Lektor HT

Paweł Łaski

Edukator Pracowni Aktywnego Korzystania z Technologii – PAKT Łódź

Z wykształcenia elektronik-informatyk, z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem w dziedzinie edukacji, stał się on prawdziwym magiem, wprowadzającym uczniów w świat technologicznych zdumień. Przez ostatnie lata, z odwagą i determinacją, wykorzystuje metodę STEAM, łącząc nauki ścisłe ze sztuką i kreatywnością. Zapalony miłośnik robotów humanoidalnych i sztucznej inteligencji. Jego serce bije w rytm zębatek i algorytmów, a jego umysł jest laboratoryjnym miejscem narodzin nowych pomysłów. Od oszałamiających tanecznych występów robotów po głębokie rozmowy na temat etyki w sztucznej inteligencji.
Edukator w Pracowni Aktywnego Korzystania z Technologii przy Politechnice Łódzkiej, miejsce, w którym idee stają się rozwiązaniami, a uczniowie stają się twórcami przyszłości.
Trener i wykładowca w organizacjach pozarządowych, który swoim zaangażowaniem przyczynia się do wzrostu kompetencji technologicznych społeczeństwa.
Prowadzi szkolenia i kursy dla pracowników instytucji publicznych, zarażając ich entuzjazmem do nauki i innowacji.
Organizator ogólnopolskich konkursów i turniejów informatycznych.
Twórca własnych programów i metod nauczania, które nie tylko przekazują wiedzę, ale również rozwijają umiejętności krytycznego myślenia, problem-solvingu i kreatywności wśród uczniów.

     

Metodyka STEAM – podczas zajęć szkolnych (PL) 

Warsztat umożliwia uczestnikom przyswojenie podstawowych informacji na temat podejścia edukacyjnego STEAM. Uczestnicy dowiedzą się, czym jest STEAM oraz w jaki sposób przygotować oraz poprowadzić zajęcia oparte o aktywne metody uczenia. Warsztat uczy również pracy w grupach, kreatywnej realizacji interdyscyplinarnych zadań problemowych, pracy nad miniprojektami i świadomego korzystania z TIK w procesie tworzenia.

 

 

 

Lektor HT

Piotr Tryhubczak

Prolang Sp. z o.o

Z rozległym dwudziestoletnim doświadczeniem w dziedzinach edukacji językowej i technologii informacyjnej, jako dyrektor generalny PROLANG Ltd., Piotr Tryhubczak zarządza oprogramowaniem i stworzył wiele narzędzi online specjalnie dla nauczycieli i uczniów. Zarządza Szkołą Językową Prolang, która obejmuje zespół 70 ekspertów nauczycieli biznesu. Jego wykształcenie akademickie obejmuje tytuł magistra anglistyki na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studia podyplomowe zarówno z programowania, jak i innowacyjnego zarządzania MŚP.

 

Efektywne zarządzanie grupami, kursantami oraz materiałami (PL) 

Ciężko Ci ogarnąć materiały i administrację Twoimi studentami? W czasie praktycznego warsztatu pokażemy jak zarządzać swoimi grupami kursantów, dodawać tematy i przypisywać im własne listy słownictwa oraz testy.

Azycka1

Anna Życka

Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego

Z wykształcenia germanistka. Od wielu lat pracująca jako nauczyciel i lektor.  Egzaminatorka TELC do poziomu C1, Medizin Deutsch B2/C1 oraz Telc Deutsch B1-B2 Pflege. Współpracowała z OKE Łódź jako Przewodnicząca Zespołu Egzaminacyjnego. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Mediacja społeczna, rodzinna i szkolna oraz Zarządzanie Oświatą. Trener Biznesu oraz tutor - ale jej działania szkoleniowe nie bazują na biznesie a raczej na kadrze nauczycielskiej. W 2020 roku jako nauczyciel XVIII Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi otrzymała nagrodę Prezydenta Miasta Łodzi II stopnia za szczególne osiągnięcia w pracy na rzecz rozwoju łódzkiej oświaty. W czerwcu 2022 została wyróżniona przez Kapitułę Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego jako Nauczyciel Innowator. Uwielbiam przekazywać swoją wiedzę, dzielić się doświadczeniem. W centrum jej zainteresowań stoi zawsze człowiek i jego potencjał. Praca z ludźmi daje jej energię. Stara się być bardzo aktywna - szczególnie w dwóch obszarach: jako nauczyciel i jako trener. Jako nauczyciel wychodzi naprzeciw oczekiwaniom młodzieży i kursantów. Dla nich prowadzi stronę Mein Deutsch na fb oraz organizuje webinary gramatyczne z cyklu Gramatyka Praktyka. Jako trener porusza kwestie, które wydają się bardzo istotne w pracy nauczyciela i lektora. Swoją uwagę koncentruje na grupie, procesie grupowym i działaniach nauczyciela – trenera.

 

Flipped Classroom – Klasa odwrócona – rozwijanie kompetencji cyfrowych i autonomii ucznia (PL)

Warsztat pt.: „Flipped Classroom – Klasa odwrócona – rozwijanie kompetencji cyfrowych i autonomii ucznia” jest wynikiem poszukiwań różnorodnych metod wzbogacających naukę i podnoszących motywację uczniów do samodzielnej nauki i poszukiwania wiedzy.
Podczas warsztatu przedstawię kluczowy element konieczny do przygotowania przez nauczyciela lekcji przy wykorzystaniu metody flipped classrom, czyli zalety pracy z tutorialem. Nauczyciel powinien wiedzieć, w jaki sposób może stać się twórcą efektywnego materiału dydaktycznego dla swoich uczniów. Czym jest tutorial? "Tutorial" - pod tym pojęciem kryje się dokładna, przedstawiona krok po kroku instrukcja. Metoda w prosty i przystępny sposób uczy obsługi lub tworzenia czegoś. Najważniejszą cechą dobrego tutorialu jest prosty i zrozumiały język. Można go wspaniale wykorzystać do pracy z uczniami. Mozna oczywiście skorzystać z zasobów Internetu. Ale nie ma nic cenniejszego, niż materiał dydaktyczny przygotowany przez nauczyciela dla jego ucznia.
A więc nauczycielu na warsztatcie:
*poznasz cechy dobrego tutorialu,
*dowiesz się, jakich błędów unikać oraz jakie wykorzystać narzędzia, aby w łatwy sposób nagrać tutorial,
*nagrasz swój tutorial i dostaniesz feedback.
Wykorzystując zaproponowane przeze mnie rozwiązania wzbudzisz zainteresowanie ucznia nauczanym przez Ciebie przedmiotem oraz podasz mu ciekawe wskazówki, jak może szybciej i efektywniej przyswajać wiedzę.
Zacznij przemawiać językiem swojego ucznia – tylko wtedy Ty i Twój uczeń będziecie zmierzać w tym samym kierunku.

Lektor High-Tech       Olimpiada
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby podnieść komfort jej przeglądania oraz usług analityki internetowej Google Analytics i Microsoft Clarity. Zobacz Polityka prywatności
Ok