PRELEGENCI GŁÓWNI

20160922 142610 1670Krystyna Breszka-Jędrzejewska

Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej

Anglista, starszy asystent w Centrum Językowym Politechniki Łódzkiej, gdzie uczy języka specjalistycznego oraz udziela wsparcia metodycznego lektorom. Od września 2020 pełni funkcję Dyrektora Centrum Językowego PŁ. Trener edukacji, prowadzi szkolenia metodyczne dla lektorów i nauczycieli języków obcych, metodyków oraz warsztaty dydaktyczne z zakresu aktywnych metod nauczania, w tym team based learning, case teaching dla doktorantów, nauczycieli, doktorantów, pracowników badawczo-dydaktycznych i dydaktycznych wyższych uczelni. Mediator, coach edukacji i zarządzania, metodyk PASE, szkoleniowiec Edunation i ORKE. Absolwentka studiów podyplomowych Psychologia motywacji oraz Psychologia biznesu dla menedżerów w Akademii Leona Koźmińskiego. Prywatnie - pracoholiczka, miłośniczka jamników, kuchni śródziemnomorskiej i podróży „ku słońcu”.

     

Stan „flow” daje napęd. Jak go osiągnąć? (PL)

Jedną z istotniejszych umiejętności w życiu jest umiejętność pływania, a właściwie zanurzenia się, w rzeczywistości, w chwili, która właśnie mija, i płynięcia z tym, co akurat robimy, czego  oświadczamy. Tylko tak możemy poczuć, że życie ma smak i głęboki sens. „Flow”, czyli poczucie przepływu, zarówno w pracy jak i życiu nauczyciela, sprzyja nie tylko wydajności zawodowej, ale także osiągnięciu wysokiej jakości naszego życia. Poczucie przepływu występuje, gdy wyzwanie danej czynności jest zrównoważone z umiejętnościami osoby tą czynność wykonującej. Oznacza to, że czynność powinna być wystarczająco trudna, aby wymagała skoncentrowania i zaangażowania, ale jednocześnie dostosowana do umiejętności jednostki, aby nie powodować frustracji. Doświadczanie poczucia przepływu może przynieść wiele korzyści, takich jak wzrost motywacji, kreatywności, produktywności i ogólnego samopoczucia. Może być silnym czynnikiem zwiększającym satysfakcję i radość z wykonywanych działań. Może też zapobiec wypaleniu zawodowemu, na które jako nauczyciele, jesteśmy niezwykle podatni. „Flow” może różnić się w zależności od rozmaitych czynników, takich jak indywidualne predyspozycje, kontekst pracy i dynamika poszczególnych zadań czy grup uczniowskich. Ważne jest jednak, aby świadomie dążyć do tworzenia warunków sprzyjających poczuciu przepływu. W trakcie wykładu omówimy sposób, w jaki można rozpoznać u siebie poczucie przepływu, przyjrzymy się wspólnie czynnikom, które sprzyjają powstawaniu „flow” i je charakteryzują oraz metodom, które pomagają poczucie przepływu utrzymywać i pielęgnować. 

Rob HowardRob Howard

IATEFL POLAND

Rob Howard is the owner of Online Language Center and Business Language Training Institute, EFLtalks founder, a teacher, trainer, Neurolanguage coach®, writer on business English, entrepreneurship, one-to-one, and online teaching. He is the IATEFL Poland vice-president, IATEFL BESIG Joint Coordinator, a Gallery Teachers Masterclass presenter, iTDi TOEFL trainer, and Independent Authors & Publishers co-founder.

     

The Best Technology for your Classroom is You (EN)

ChatGPT, OpenAI, machine learning – no doubt there is a tech explosion occurring in education today. But just because we have the technology, must we use it? This talk hopes to open a discussion throughout the conference on the overuse, misuse and abuse of technology in the classroom. Teachers are trying to keep up with learning the latest flashy apps to engage learners while leaving conventional teaching skills behind. Maybe it is time to stop “teching” and get back to teaching. Novelties in teaching tools come and go, trends die off, the latest bandwagon moves on, but one thing has never changed as an effective teaching tool. You, the teacher.

20160922 142610 1670Stefan Nowicki

Uniwersytet Wrocławski

Trener kompetencji cyfrowych nauczycieli akademickich, instructional designer, absolwent Institute for Emerging Leadership in Online Learning prowadzonego przez Online Learning Consortium oraz Washington State University, certyfikowany przez Microsoft PowerPoint Specialist, Word Expert oraz Minecraft Trainer. Łączy pracę z pasją, doskonaląc własny warsztat metodyczny i prowadząc kursy dla nauczycieli akademickich z zakresu obsługi takich środowisk cyfrowych jak Microsoft Office, Moodle czy Minecraft Education. Dyrektor Centrum Kształcenia na Odległość Uniwersytetu Wrocławskiego, nauczyciel akademicki w Instytucie Nauk o Informacji i Mediach UWr

     

Gamifikacja i co dalej? Środowiska interaktywne jako narzędzia rozwoju kompetencji społecznych i cyfrowych u studentów (PL)

Coraz szersze wykorzystanie środowisk cyfrowych w szkolnictwie wyższym wymaga wskazania efektywnych sposobów ich implementacji w praktyce dydaktycznej. Może się bowiem zdarzyć, że atrakcyjność danego narzędzia przeważy nad jego użytecznością już na etapie wyboru, skutkując obniżeniem efektywności procesu uczenia się. Narzędzia cyfrowe, niezależnie od ich atrakcyjności dla odbiorcy końcowego, powinny przed wszystkim w sposób możliwie wszechstronny wspierać rozwój osób uczących się, z uwzględnieniem ich kompetencji merytorycznych, społecznych i cyfrowych. Prowadzona z ich pomocą edukacja medialna powinna być zorientowana tak na rozwój umiejętności korzystania z tych narzędzi jak też ich wykorzystania w sposób krytyczny i kreatywny zarazem. W prezentacji zostanie przedstawiona propozycja sposobu planowania procesu dydaktycznego, wykorzystującego coraz bardziej złożone środowiska interaktywne (Microsoft Sway, PowerPoint, Minecraft Education) oraz takie metody jak uczenie się przez działanie oraz gamifikacja.

20160922 142610 1670César Luis Díez Plaza

Dyrektor ds. Nauczania w Instytucie Cervantesa w Warszawie

César Luis Díez Plaza, absolwent filologii hiszpańskiej na Universidad Autónoma de Madrid (1995), gdzie uzyskał również tytuł doktora z Lingwistyki Ogólnej (2016). Magister na kierunku studiów Kierowanie i Zarządzanie Ośrodkami Edukacyjnymi na Universidad de Deusto (2013).  

Swoją karierę w Instytucie Cervantesa rozpoczął jako kierownik Auli Cervantesa na Uniwersytecie w Belgradzie (2001), by później piastować różne stanowiska w Instytucie Cervantesa w tym mieście (2002-2008). W latach 2008-2022 kierował Działami ds. Nauczania w Instytucie Cervantesa w Oranie, Marrakeszu i Belgradzie. Od września 2022 kontynuuje pracę na tym samym stanowisku w Instytucie Cervantesa w Warszawie.

W ramach swojej działalności akademickiej skupia się na językonzawstwie ogólnym i teoretycznym ze szczególnym uwzględnieniem fonologii i teorii reprezentacji. Opublikował różne prace z zakresu językoznawstawa indoeuropejskiego i diachronicznego jak również o wybranych aspektów socjolingwistyki i polityki językowej. W sferze jego zainteresowań znajdują się również zagadnienia związane z historią i filozofią nauki zwłaszcza w odniesieniu do językoznawstwa.

     

Co oznacza „być” i „uczestniczyć” w zajęciach z języka hiszpańskiego? Od lekcji stacjonarnej po lekcję on-line, z uwzględnieniem zajęć hybrydowych (PL)

wkrótce

20160922 142610 1670Kacper Łodzikowski

Kacper Łodzikowski, Pearson / Adam Mickiewicz University

Kacper Łodzikowski is the Vice President of AI Capabilities at Pearson. His group primarily focuses on natural language processing, computational psychometrics, human-computer interaction, and ethical AI governance. He is also a researcher & lecturer in AI at Adam Mickiewicz University in Poznań, Poland.

 

     

The past, present, and future of AI-enabled language learning  (EN)

This year’s conference offers a wealth of discussions around the application of generative AI to language learning. This reflects the fact that, perhaps for the first time, many teachers are tangibly experiencing the transformative potential of AI systems in education because they can finally directly engage with the systems and guide their actions. After an initial period of fascination with generative AI capabilities, the language teaching community has moved into a phase of practical application and systematic study of AI strengths and limitations. To address the conference leitmotif, we will first reflect on the journey thus far, namely the past decades of progress in incorporating AI in language assessment and learning. We will then map out the road ahead. This includes discussing the opportunities for individual teachers to integrate generative AI into their pedagogical toolkits, as well as the broader commercial applications within the language learning industry. We will also address the ongoing evolution of institutional practices, the upcoming changes to regulatory frameworks, and the wider economic shifts that may follow.

Lektor High-Tech       Olimpiada
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby podnieść komfort jej przeglądania oraz usług analityki internetowej Google Analytics i Microsoft Clarity. Zobacz Polityka prywatności
Ok