PRELEKCJE
|
Digitalizacja zajęć: Jak OneNote wspiera nowoczesną edukację i promuje umiejętności 21 wieku (PL)Prezentacja skupi na cyfrowym notatniku OneNote jako narzędziu, które doskonale wpisuje się w umiejętności potrzebne w dzisiejszym świecie. Na początku zostanie przedstawiony teoretyczny zarys umiejętności 21 wieku, a w szczególności kompetencji cyfrowych, kreatywności, współpracy, zarządzania czasem i krytycznego myślenia, które mają swoje praktyczne odzwierciedlenie w notatniku OneNote. |
||
|
Wykorzystanie sztucznej inteligencji do oceny kompetencji językowych studentów (PL)Jako centrum certyfikacji językowej i autoryzowane centrum egzaminacyjne Cambridge Assessment oraz IELTS, zaprezentujemy test Linguaskill jako nowoczesne narzędzie wykorzystywane przez uczelnie do oceny poziomu zaawansowania studentów na zakończenie lektoratu z języka angielskiego . Do wykazania zalet tego rozwiązania posłużymy się studium przypadku Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, która już od kilku lat współpracuje z nami w tym zakresie. Egzamin Linguaskill jest również najbardziej zaawansowanym technologicznie testem oferowanym przez Cambridge Assessment. Przeprowadzany jest on wyłącznie online ze zdalnym monitoringiem opartym o osiągnięcia sztucznej inteligencji. W trakcie wystąpienia zaprezentujemy strukturę testu, sposób jego przeprowadzania i monitorowania, a także omówimy korzyści płynące z wdrożenia takiego rozwiązania na uczelni.
|
||
|
Students’ experiences and reflections on using social media for English language learning purposes. In what ways can language trainers proactively respond to this popular trend? (EN)The first part of this presentation will examine the results of a pilot research conducted among third-year students of Bydgoszcz University of Science and Technology. The research was aimed at exploring students’ experiences of using social media for improving their English language skills. More specifically, both qualitative interviews and questionnaires have been conducted to establish in what ways social media can be used sustainably to improve students’ language skills (with the emphasis on speaking). The second aspect to be explored in this presentation is the role of language trainers in supporting this popular trend for it to ‘translate’ into students’ measurable language progress and, most of all, empower their confidence when speaking in English. |
||
|
Wykorzystanie nowych technologii i materiałów tradycyjnych w pracy ze studentami uczelni o profilu zawodowym (PL)Celem prezentacji jest przedstawienie w jaki sposób studenci uczelni zawodowych korzystają z nowych technologii, a także materiałów tradycyjnych ucząc się języków obcych. Sprawdzenie czy studenci chętnie korzystają z aplikacji i nowoczesnych technologii, sztucznej inteligencji, czy wolą pracę z materiałami w formie papierowej analogowej; czy kreatywność jest ważna i czy wiek studentów ma wpływ na podejmowane przez nich wybory dotyczące preferowanych pomocy dydaktycznych. |
||
|
Plagiat.pl |
Anna Słowińska - specjalistka w obszarze systemów IT dedykowanych weryfikacji oryginalności treści. Związana z firmą Plagiat.pl Sp. z o.o. od 2012 r., obecnie pełni funkcję managera produktu, aktywnie tworząc rozwiązania dopasowane do wciąż zmieniających się potrzeb klientów oraz wymagań rynkowych. Odpowiedzialna za budowę, rozwój oraz utrzymanie kluczowych produktów antyplagiatowych w Polsce oraz Europie środkowo wschodniej. Zajmuje się szeroko rozumianą tematyką zarządzania procesem ochrony oryginalności tekstów zarówno w wymiarze technologicznym jak również organizacyjnym. Współpracowała z Zespołem Audytorów przy realizacji audytu procedur antyplagiatowych przez Fundację im. Augustina-Jeana Fresnela oraz Fundację Henriego Bergsona.
Dylematy edukatora (PL)
Postęp technologiczny od zawsze pociągał za sobą dyskusje o sposobie nauczania. Jeszcze nie tak dawno aktualne było pytanie czy pozwolić uczniom na używanie kalkulatorów. W jaki sposób rozwój technologii wpłynął na sposób uczenia się obecnego młodego pokolenia oraz na sposoby uniknięcia konieczności nauki? Krótka opowieść o różnicach pomiędzy pokoleniami cyfrowych imigrantów i cyfrowych tubylców oraz o postrzeganiu przez młodych własności intelektualnej i uczciwości akademickiej.
Dominika Biernat & Agnieszka Stefańska
Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej
Dominika Biernat i Agnieszka Stefańska - absolwentki filologii angielskiej na Uniwersytecie Łódzkim, które mają bogate doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego na różnych poziomach. Od 7 lat są wykładowczyniami w Centrum Językowym Politechniki Łódzkiej. Prowadzą zajęcia dla studentów, seniorów z Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz pracowników uczelni. Ponadto, pracowały jako konsultantki metodyczne w Oxford University Press, gdzie brały udział w tworzeniu i rozwijaniu materiałów dydaktycznych dla nauczycieli języka angielskiego na całym świecie.
Są zafascynowane wykorzystaniem nowych technologii w procesie edukacyjnym i stale poszukują innowacyjnych sposobów nauczania języka angielskiego. Od lat poszerzają swoje umiejętności metodyczne uczestnicząc w warsztatach i szkoleniach: m.in. uzyskały certyfikat DELTA Cambridge University Press.
Chatbot: czarujący, czadowy czy...cyniczny cyborg? (PL)
Prelekcja "Chatbot: czarujący, czadowy czy... cyniczny cyborg?" skupia się na aspektach edukacyjnych związanych z wykorzystaniem Chatbota GPT przez nauczycieli języka angielskiego. Prelegentki przedstawią różne sposoby wykorzystania Chatbota w warsztacie nauczyciela na podstawie procesu przygotowania zajęć dla studentów uczelni technicznej. Zostaną poruszone kwestie potencjalnych korzyści i wad użycia sztucznej inteligencji. Prowadzące podzielą się również praktycznymi wskazówkami ułatwiającymi przygotowanie zadań.
Ponadto, druga części prezentacji poświęcona będzie kwestiom etycznym związanym z wykorzystaniem chatbotów w edukacji oraz wyzwaniom, jakie stoją przed nauczycielami i studentami w zakresie integracji sztucznej inteligencji w procesie nauki języka angielskiego.
Marzena Stawicka
Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej
Marzena Stawicka - nauczyciel akademicki w Centrum Językowym Politechniki Łódzkiej z ponad 20-letnim doświadczeniem dydaktycznym (General, Business i Technical English). Jedna z autorek i prowadzących kurs EMI (English as a Medium of Instructions) oferowany przez Centrum Językowe. Interesuje się mentoringiem i tutoringiem, stąd jej udział w programie Masters of Didactics (MoD). Obecnie jest uczelnianym koordynatorem ds. tutoringu oraz ekspertem w programie Doskonałość Dydaktyczna Uczelni. Autorka jednego z pierwszych mikromodułów (‘Pitch it or Ditch it…’) uczelnianej oferty w ramach ECIU (European Consortium of Innovative Universities). Bierze udział w pierwszej edycji Advanced Teaching and Tutoring Qualification (Advanced MoD Programme). Swoimi doświadczeniami dotyczącymi mentoringu i tutoringu podzieliła się na konferencji IATEFL i Lektor High-Tech, przedstawiając prezentację zatytułowaną ‘Tutoring - UCL experience.’ Na ostatniej konferencji Lektor High-Tech prezentowała ‘Peer Corner - praca w toku’ przedstawiając swój autorski projekt zwiększenia zaangażowania studentów w proces uczenia się poza godzinami zajęć. Natomiast na konferencji Dimensions of Academic Tutoring przedstawiła prezentację pt. ‘Tutoring as an interdisciplinary approach to help students succeed.’
Challenge - Based Learning (CBL), ja i ChatGPT oraz przykładowa lekcja (PL)
Zwiększenie zaangażowanie studenta nie tylko w proces uczenia się języka, ale także w aspekty dotyczące życia poza uczelnią, są zagadnieniami, które zostaną poruszone podczas prezentacji zatytułowanej 'Challenge - Based Learning (CBL), ja i ChatGPT oraz przykładowa lekcja.'
Challenge - Based Learning (CBL) to innowacyjne podejście edukacyjne, które angażuje uczniów poprzez rozwiązywanie rzeczywistych problemów. Niniejszy abstrakt omawia wykorzystanie CBL podczas wprowadzania zagadnienia odpowiedzialnej turystyki w połączeniu z agendą na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030 (SDG).
Przedstawiając główne założenia CBL zostaną pokazane różnice między tym podejściem a Problem - Based Learnig czy Project - Based Learnig oraz powody, dla których CBL staje się ważnym elementem kształcenia w Politechnice Łódzkiej, czyli między innymi dołączenie do elitarnej sieci ECIU (European Consortium of Innovative Universities). Politechnika Łódzka jest jedyną uczelnią z Polski.
CBL zachęca do krytycznego myślenia, współpracy i rozwiązywania problemów. W trakcie przykładowej lekcji, która wpisuje się w program kursu, studenci identyfikowali problemy, prowadzili analizę materiałów, dyskutowali, proponowali innowacyjne rozwiązania, jednym słowem przechodzili przez cały cykl CBL przy jednoczesnym podnoszeniu kompetencji językowych i miękkich.
Odpowiedzialna turystyka odgrywa kluczową rolę w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju oraz minimalizowaniu negatywnego wpływu na środowisko i społeczności lokalne. Poprzez włączenie odpowiedzialnej turystyki do programu zajęć, studenci zdobywają dogłębną wiedzę na temat jej zasad i poznają jej miejsce wśród innych SDG (Sustainable Development Goals).
W trakcie prezentacji przedstawione zostaną sposoby szerokiego wsparcia nauczyciela jakie oferuje sztuczna inteligencja na przykładzie ChatGPT oraz w jakim stopniu to narzędzie zostało wykorzystane w przykładowej lekcji.
Podczas prezentacji zostaną opisane doświadczenia studentów związane z tematyką zajęć oraz z techniką CBL jak również prototypy rozwiązania problemów wynikających z odpowiedzialnej turystyki.
Agnieszka Mieszczak
ATH Bielsko-Biała
I am a teacher of English with over 12 years of experience. My research interests include digital competence of teachers, gamification in education, challenges of tutoring, and language anxiety in adults. I prioritize natural language use, cultural context, and incorporate pop culture references and new technologies into my teaching.
Exploring the Digital Competence Levels of Teachers: A Cross-Country Literature Review (EN)
This article presents a concise cross-country review of the digital competence levels among teachers. Drawing from diverse educational contexts and grade levels, the study analyzes a range of research articles and publications to provide an overview of the current state of digital competences among teachers and identify common themes, trends, and challenges. The review examines dimensions such as digital literacy, pedagogical knowledge, technical skills, and digital citizenship to assess the levels of digital competences exhibited by teachers. It also explores factors influencing competence development, including teacher training programs, professional development initiatives, and institutional support systems. The findings contribute to a deeper understanding of the strengths and weaknesses observed across different educational systems. The article concludes with implications for policy, practice, and future research, emphasizing the importance of targeted training programs, collaborative communities of practice, and supportive policy frameworks to enhance digital competences among teachers. This cross-country review serves as a valuable resource for policymakers, educators, and researchers interested in promoting digital competence development among teachers, ultimately improving the quality of education in the digital era.
Patrycja Strońska
TUTLO B2C Academic Manager
English teacher with over 10 years of experience, Director of Studies at schools in Malta and the UK. Graduate of English philology in Poland and linguistic studies in Malta, TEFL and CELTA qualified. Currently an Academic Manager at Tutlo, an online English language school based in Poland conducting induction training for new teachers, organizing training sessions and creating lesson materials.
Start enjoying teaching beginners - useful hints and tips (EN)
Don’t you ever feel that teaching higher levels is just easier because it allows you to have discussions and gives you a much wider choice of activities? You can easily use your English to its full potential and not simplify things.There is a general bias that teaching beginner-level students requires the simplification of language, the use of the students' L1, that these lessons are a chore, or simply boring! Let me try to remove your doubts on the basis of my own experience. Over the course of six years, I worked with teenage and adult students whose first language I did not speak, in locations such as Libya and Malta. Everything was possible because WE wanted to communicate and WE all made an effort. Teaching English to lower-level students can be a challenging task, but it's also incredibly rewarding. By helping our students to develop their language proficiency, we can empower them to communicate effectively, broaden their horizons, and enhance their employability. Rest assured, achieving such results only necessitates familiarity with a few essential techniques and methodologies derived from various teaching approaches. In this interactive workshop, I aim to present such principles, which are indispensable when teaching beginners, and I hope to leave you feeling positive and that the next time you see a beginner
student on your schedule you’ll be over the moon!
Anna Firych-Nowacka & Taras Panskyi
Politechnika Łódzka
dr inż. Anna FIrych-Nowacka doktor nauk technicznych w dziedzinie informatyki. Specjalizuje się w opracowywaniu modeli komputerowych, projektowaniu urządzeń mechatronicznych oraz wirtualnej rzeczywistości, którą adaptuje na potrzeby edukacyjne. W pracy z młodzieżą i osobami dorosłymi wykorzystuje nowoczesne metody dydaktyki takie jak Flipped Education, STEAM, Design Thinking, czy Problem-Based Learning. Posiada doświadczenie w zarządzaniu projektami (IPMA-D, Agile PM) – koordynuje projekty edukacyjne takie jak Centrum Mistrzostwa Informatycznego i PAKT – Pracownie Aktywnego Korzystania z Technologii.
mgr inż. Taras Panskyi - Nauczyciel, trener, ekspert i edukator z 10 letnim doświadczeniem. Brał udział w 5 projektach edukacyjnych oraz badawczo-rozwojowych finansowanych w kraju przez MFiPR, MEiN, EFS oraz EFRR. Autor licznych publikacji międzynarodowych na temat informatyki i nauk pokrewnych w edukacji szkolnej. Ambasador kształcenia zorientowanego na ucznia, opartego na projektach i podejściu problemowym oraz aktywnych metod uczenia się przez zabawę. Jest jednym z pionierów wdrażania Digital Game-Based Learning w Polsce. Współorganizator ogólnopolskiego konkursu informatycznego „Infosukces” skierowanego do uczniów szkoły podstawowej oraz ponadpodstawowej. Obecne zainteresowania naukowe dotyczą obszaru klasteryzacji oraz sztucznej inteligencji w edukacji informatycznej w Polsce.
The implementation of STEAM-based engineering courses in Active Education Laboratory (ENG/PL)
The objective of the presentation is to reveal the impact of arts presence in traditional, STEM and STEAM education in engineering courses in primary and secondary school settings. The arts are presenting as a multiscale viewpoint of creativity, satisfaction, and enjoyment dimension. The presentation provides a justification for the necessity of arts integration in traditional and STEM education. Moreover, it shows how the arts link science and technology with non-STEM fields of education and bridge the gap between traditional and modern education.
Katarzyna Budzińska
Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej
Katarzyna Budzińska pracuje w Centrum Językowym Politechniki Łódzkiej. Od czasu uzyskania kwalifikacji DELTY w 2003 roku zajmuje się szkoleniem nauczycieli w Polsce i Wielkiej Brytanii, zwracając szczególną uwagę na atmosferę zajęć oraz aktywizację nowo poznanego słownictwa i struktur.
Katarzyna ma tytuł doktora z językoznawstwa stosowanego. W pracy naukowej najbardziej interesuje się psychologią pozytywną oraz emocjami uczniów języków obcych, szczególnie lękiem językowym. Katarzyna jest współredaktorem tomiku „Pschologia pozytywna w edukacji językowej” oraz autorem kilku publikacji. Katarzyna regularnie bierze czynny udział w konferencjach naukowych w Polsce i za granicą.
Pozytywna ewaluacja (PL)
Wielu uczniów języka obcego czuje lęk przed mówieniem na zajęciach oraz byciem negatywnie ocenionym przez innych. Lęk językowy został zaobserwowany przez badaczy ponad trzydzieści lat temu. Wtedy to naukowcy zaproponowali odejście od nauki języka z instruktorem w centrum oraz delikatną poprawę błędów. Niemniej jednak, niektórzy nauczyciele nadal są przekonani, że ich rolą jest poprawianie każdego zauważonego błędu. Skupianie się na błędach może prowadzić do straty pewności siebie, niechęci do mówienia w języku obcym i w rezultacie do braku postępów w nauce. Aby zatrzymać to błędne koło, uczniowie potrzebują pozytywnej ewaluacji. Niniejsza prezentacja zademonstruje ćwiczenie wywodzące się z Psychologii Pozytywnej, oparte na interwencji Seligmana, w której należy zauważyć trzy dobre rzeczy w swoim życiu. W prezentowanym przeze mnie ćwiczeniu uczniowie słuchają siebie nawzajem i mówią sobie nawzajem trzy pozytywne rzeczy na temat wysłuchanych wypowiedzi. Ćwiczenie to ma na celu zbudowanie pewności siebie poprzez zauważenie swoich silnych stron i jednocześnie obniżenie lęku językowego. Może ono być alternatywą dla klasycznej metody ewaluacji koncentrującej się na poprawie negatywnych aspektów.