Emocje w życiu i pracy nauczyciela języka obcego

mgr Krystyna Breszka-Jędrzejewska - anglistka, absolwentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Od 2000 roku uczy języka biznesowego i technicznego w Centrum językowym PŁ. Metodyk Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE, udziela wsparcia metodycznego swoim koleżankom i kolegom. Wiele radości sprawia jej dzielenie się doświadczeniami prowadzenie warsztatów dla metodyków, nauczycieli i lektorów języków obcych. Absolwentka studiów podyplomowych: Psychologia motywacji oraz Mediacje i negocjacje w środowisku edukacyjnym, rodzinnym i społecznym. Certyfikowany trener i coach biznesu oraz edukacji, z niesłabnącym entuzjazmem szkoli dorosłych. Prowadzi warsztaty dydaktyczne dla nauczycieli akademickich z zakresu efektywnego nauczania dorosłych. Jest entuzjastką i propagatorką psychologii pozytywnej oraz aktywnych metod kształcenia i coachingu edukacyjnego. Chętnie występuje jako prelegent na konferencjach organizowanych przez uczelnie i inne organizacje edukacyjne.

Emocje w życiu i pracy nauczyciela języka obcego

Emocje, zarówno pozytywne jak i negatywne stanowią nieodłączny element naszego życia. Pełnią ważne funkcje informując nas o ważności zdarzeń dziejących się wokół nas, mobilizując nas do działania czy spełniając funkcję komunikacyjną. Emocje mają także wpływ na nasze procesy myślowe a więc i na nasze sukcesy i porażki w sferze uczenia się Aby skorzystać z dobrodziejstw emocji i obrócić je na naszą korzyść, musimy być w stanie je rozpoznać, kontrolować, rozumieć i sprawnie włączać je do naszego zachowania. Jest to szczególnie istotne w pracy dydaktycznej, bowiem nauczyciel odpowiedzialny jest nie tylko za własny dobrostan ale także, w pewnym stopniu, za samopoczucie studenta czy ucznia. W trakcie prezentacji przyjrzymy się podstawowym grupom emocji i sposobom ich kontrolowania i wykorzystywania zarówno w życiu prywatnym jak i w pracy dydaktycznej.
 
 
Lektor High-Tech       Olimpiada