VI Konferencja Lektor High-Tech 2024
Where AI and Creativity Converge, New Ideas Emerge!
Tam, gdzie AI spotyka się z kreatywnością, rodzą się nowe pomysły!
15 czerwca 2024
Konferencja Lektor High-Tech to cykliczne, coroczne wydarzenie organizowane przez Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej od 2018 roku. Celem konferencji jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk w zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych do nauczania i uczenia się j. obcych. Adresatem konferencji są nauczyciele akademiccy, nauczyciele szkół powszechnych, trenerzy, metodycy nauczania j. obcych, eksperci oraz twórcy oprogramowania i rozwiązań cyfrowych wspierających proces dydaktyczny.
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
2024
Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej
ma zaszczyt zaprosić na VI Konferencję dla nauczycieli i lektorów języków obcych, metodyków, firm i instytucji szkoleniowych oraz dostawców i twórców rozwiązań cyfrowych pod honorowym patronatem JM Rektora Politechniki Łódzkiej, Stowarzyszenia Akademickich Ośrodków Nauczania Języków Obcych SERMO, British Council, Alliance Française, Instituto Cervantes, Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Angielskiego IATEFL Polska, Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego i Prof-Europe Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Francuskiego
VI Konferencja Lektor High-Tech 2024
Where AI and Creativity Converge, New Ideas Emerge!
Tam, gdzie AI spotyka się z kreatywnością, rodzą się nowe pomysły!
15 czerwca 2024
VI Konferencja Lektor High-Tech to kolejna edycja wydarzenia dedykowanego nauczycielom języków obcych, podczas którego siła sztucznej inteligencji połączy się z nieograniczonymi obszarami kreatywnych i sprawdzonych metod nauczania. Poprzez inspirujące sesje, interaktywne warsztaty i angażujące dyskusje, Lektor High-Tech 2024 ukaże, w jaki sposób AI może wzbogacić i uzupełnić praktyki nauczania i uczenia się języków obcych. Uczestnicy będą mieli okazję eksplorować innowacyjne podejścia, w których technologie AI sprawnie łączą się z kreatywnymi strategiami pedagogicznymi, otwierając nowe możliwości dla bardziej efektywnych i interesujących doświadczeń edukacyjnych dla studentów i uczniów.
VI Konferencja Lektor High-Tech 2024 to okazja do promowania otwartości, stwarzania przestrzeni do wspólnych dialogów między nauczycielami języków obcych, ekspertami AI oraz profesjonalistami z branży edukacyjnej.
Dołącz do nas podczas VI Konferencji Lektor High-Tech 2024, gdzie innowacje AI spotykają się ze sztuką nauczania, inspirując nową falę kreatywności w edukacji językowej.
Zapraszamy prelegentów do zgłaszania swoich wystąpień za pośrednictwem odpowiedniego formularza rejestracyjnego do dnia 30 kwietnia 2024. Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji wartości merytorycznej oraz zgodności przesłanych tematów i opisów wystąpień z tematyką konferencji.
VI edycja Konferencji obejmuje 2 bloki tematyczne:
Bloki tematyczne
Blok 1 AI i nowe technologie w nauczaniu języków obcych – innowacyjne rozwiązania i projekty IT, zastosowanie AI w edukacji językowej
Blok 2 Tradycyjnie, Kreatywnie, Na luzie – sprawdzone, tradycyjne, kreatywne pomysły – tradycyjna metodyka w klasie
_______________________________________
UCZESTNICY
Do udziału w konferencji zapraszamy nauczycieli i lektorów języków obcych: pracowników centrów językowych przy uczelniach wyższych, szkół językowych oraz szkół powszechnych; trenerów, psychologów, mediatorów, a także dostawców i twórców rozwiązań cyfrowych i mobilnych. Mamy nadzieję, że zechcą Państwo podzielić się swoim doświadczeniem i refleksjami na temat wykorzystania różnorodnych nowoczesnych narzędzi, w tym AI w procesie dydaktycznym.
FORMY UCZESTNICTWA W KONFERENCJI
- lekcje pokazowe (do 45 min. + 10 min. pytania)
- prelekcje (ok. 20 min + 10 minut pytania)
- prezentacje plakatowe
- warsztaty praktyczne (ok. 45-60 minut)
Wystąpienia w języku polskim lub angielskim
REJESTRACJA PRELEGENTÓW
Zgłoszenia wystąpień prelegentów formularz zgłoszenia prelegenta do dn. 30 kwietnia 2024
Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji wartości merytorycznej oraz zgodności przesłanych abstraktów z tematyką konferencji.
W roku 2024 oferujemy prelegentom możliwość publikacji artykułu z wystąpienia w e-materiałach pokonferencyjnych. Format artykułu wraz z wytycznymi wydawnictwa będzie opublikowany stronie internetowej konferencji.
REJESTRACJA uczestników
Rejestracja uczestników formularz zgłoszenia uczestnika do dn. 9 czerwca 2024
OPŁATA KONFERENCYJNA*
Opłata rejestracyjna prelegenta – zgłoszenie do 30.04.2024 – 390 zł
Wczesna rejestracja uczestnika – zgłoszenie do 30.04.2024 – 350 zł
Późna rejestracja uczestnika – zgłoszenie do 09.06.2024 – 390 zł
*Opłata obejmuje: materiały konferencyjne oraz przerwy kawowe i lunch w dniu 15 czerwca 2024
KOMITET ORGANIZACYJNY:
mgr Mariola Hejduk
mgr Magdalena Gałaj
mgr Izabella Łacińska-Wójcik
mgr Agata Rodak
mgr Iwona Wróblewska
---------------------------------------------------------
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona konferencji www.cj.p.lodz.pl/konferencja
Poprzednie edycje
2023
Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej
ma zaszczyt zaprosić na V Konferencję naukowo-dydaktyczną dla nauczycieli i lektorów języków obcych, metodyków, firm i instytucji szkoleniowych oraz dostawców i twórców rozwiązań cyfrowych pod honorowym patronatem JM Rektora Politechniki Łódzkiej, Alliance Française, Instituto Cervantes oraz Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Angielskiego IATEFL Polska, Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego i Prof-Europe Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Francuskiego
Lektor High-Tech 2023
8-9 września 2023
QUO VADIMUS?
Stwarzaj. Poszerzaj. Przekraczaj.
TECHNOLOGIA – POSTĘP – ROZWÓJ
„Niczego w życiu nie należy się bać, należy to tylko zrozumieć.“ ~ Maria Skłodowska-Curie
Zapraszamy prelegentów do zgłaszania swoich wystąpień za pośrednictwem odpowiedniego formularza rejestracyjnego do dnia 30 czerwca 2023. Końcowy termin przesyłania abstraktów to 30 czerwca 2023. Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji wartości merytorycznej oraz zgodności przesłanych abstraktów z tematyką konferencji.
V edycja Konferencji obejmuje 3 bloki tematyczne:
Moduł 1 – STWARZAJ… możliwości inteligentnego rozwoju w obliczu technologiiModuł dla nauczyciela, który dzieli się swoim doświadczeniem i sprawdzonymi rozwiązaniami.
Co nowego oferuje nam technologia, która na dobre już zagościła w nauczaniu języków obcych? Czy umiemy w mądry i inteligentny sposób połączyć najnowsze rozwiązania ze sprawdzonym, analogowym warsztatem pracy dydaktyka?
Moduł 2 – POSZERZAJ… wiedzę, świadomość i horyzonty
Moduł dla nauczyciela, który chce wiedzieć i pyta dlaczego?
Jakie najnowsze trendy, badania, metody, style i techniki są obecnie wykorzystywane w nauczaniu języków obcych? Czy wiemy i rozumiemy jak i dlaczego zmienia się sposób uczenia (się) języka obcego? Czy umiemy wytłumaczyć jak wszechobecne zmiany wpływają na to, kiedy, z kim i gdzie oraz w jakim celu uczymy (się) języka?
Moduł 3 – PRZEKRACZAJ… bariery, granice i pokonuj ograniczenia
Moduł dla nauczyciela, który rozwija wyobraźnię, ceni relacje w klasie, działa innowacyjnie i poza schematami.
Czy umiemy się “zwinnie” dostosować do zmieniającego się świata, pielęgnując jednocześnie wartości, opinie i różnorodność wokół nas? Czy potrafimy myśleć niesztampowo i kreatywnie, zachowując w tym umiar, zdrowy rozsądek i swoją tożsamość?
_______________________________________
UCZESTNICY
Do udziału w konferencji zapraszamy nauczycieli języków obcych: pracowników centrów językowych przy uczelniach wyższych, szkół językowych oraz szkół powszechnych; trenerów, psychologów, mediatorów, a także dostawców i twórców rozwiązań cyfrowych i mobilnych. Mamy nadzieję, że zechcą Państwo podzielić się swoim doświadczeniem i refleksjami na temat wykorzystania różnorodnych nowoczesnych narzędzi w procesie dydaktycznym.
FORMY UCZESTNICTWA W KONFERENCJI
- lekcje pokazowe (do 45 min. + 10 min. pytania)
- prelekcje (ok. 40 min + 10 minut pytania)
- prezentacje plakatowe
- warsztaty praktyczne (ok. 60 minut)
Wystąpienia w języku polskim lub angielskim
REJESTRACJA PRELEGENTÓW
Zgłoszenia wystąpień prelegentów formularz zgłoszenia prelegenta do dn. 30 czerwca 2023
Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji wartości merytorycznej oraz zgodności przesłanych abstraktów z tematyką konferencji.
Dla prelegentów zainteresowanych recenzowaną publikacją pokonferencyjną ostateczny termin nadsyłania gotowych artykułów do publikacji do dn. 30 września 2023. Format artykułu wraz z wytycznymi wydawnictwa jest dostępny na stronie internetowej konferencji.
REJESTRACJA uczestników
Rejestracja uczestników formularz zgłoszenia uczestnika do dn. 5 września 2023
OPŁATA KONFERENCYJNA*
Opłata rejestracyjna prelegenta – zgłoszenie do 31.05.2023 – 490 zł
Wczesna rejestracja uczestnika – zgłoszenie do 30.06.2023 – 490 zł
Późna rejestracja uczestnika – zgłoszenie do 05.09.2023 – 560 zł
Jednodniowy udział w konferencji – zgłoszenie do 05.09.23 – 350 zł
*Opłata obejmuje: materiały konferencyjne, publikację pokonferencyjną, uczestnictwo w wieczornym wydarzeniu, uczestnictwo w certyfikowanym warsztacie oraz przerwy kawowe i lunch w dniach 8-9 września 2023
KOMITET ORGANIZACYJNY:
mgr Krystyna Breszka-Jędrzejewska
mgr Magdalena Gałaj
mgr Izabella Łacińska-Wójcik
mgr Agata Rodak
mgr Iwona Wróblewska
---------------------------------------------------------
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona konferencji www.cj.p.lodz.pl/konferencja
2022
W dniu 10 września 2022 Centrum Językowe zorganizowało IV edycję Konferencji Lektor HT Nowa rzeczywistość, nowe możliwości Offline - online – onlife. Patronat honorowy nad konferencją objął J.M. Rektor Politechniki Łódzkiej prof. Dr hab. Inż. Krzysztof Jóźwik; Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Angielskiego w Polsce IATEFL oraz British Council Polska.
Wydarzenie, zorganizowane w formie stacjonarnej, było doskonałą okazją aby po miesiącach pandemii ponownie spotkać się ze specjalistami i praktykami specjalizującymi się w nauczaniu języków obcych. Uczestnicy mogli uczestniczyć w wykładach plenarnych oraz sesjach warsztatowych dla nauczycieli oraz spotkać się z wydawcami podręczników i materiałów edukacyjnych. W trakcie wydarzenia uczestniczyliśmy w pokazie VR oraz lekcjach pokazowych. Zakres tematyczny i zagadnienia IV edycji Konferencji Lektor HT skupiały się wokół trzech głównych modułów: Praktycy praktykom - Jak najskuteczniej wykorzystać najnowsze narzędzia, technologie i rozwiązania cyfrowe? Jaka jest ich przyszłość i w jakim kierunku powinny się rozwijać? Case Studies - Sprawdzone rozwiązania w nowym wymiarze edukacji. Czego doświadczyliśmy? Czym się możemy podzielić z innymi? Nauczyciel - Uczeń - Człowiek - Jak budować pozytywne doświadczenia i zachować wewnętrzną równowagę w świecie technologii? Wydarzenie było okazją do refleksji jak pandemia wpłynęła na naszą rzeczywistość i jakie stworzyła możliwości. Galeria zdjęć
2020
18-19 września 2020 w Centrum Językowym odbyło się jedno z największych wydarzeń dla nauczycieli języka angielskiego poszukujących nowych dróg i innowacyjnych rozwiązań do zastosowania w nauczaniu i uczeniu się języków obcych.
29th ELT Professional Development Event IATEFL PL ON-LINE MEET-UP 2020 HighTech – A Teachers’ Promised Land
Wydarzenie, organizowane w trakcie trwającej jeszcze pandemii, było doskonałą okazją aby odkryć ziemię obiecaną współczesnej edukacji językowej ON-LINE. Uczestnicy mogli uczestniczyć w wykładach plenarnych oraz sesjach warsztatowych dla nauczycieli oraz spotkać się z wydawcami podręczników i materiałów edukacyjnych, a wszystko w przestrzeni wirtualnej, w ralacjach na żywo z studia zlokalizowanego w Centrum Językowym PŁ. Patronat honorowy nad konferencją IATEFL PL On-line Meet-up 2020 objął J.M. Rektor Politechniki Łódzkiej prof. dr hab. inż. Krzysztof Jóźwik. Dla Centrum Językowego współorganizacja IATEFL PL On-Line Meet-up 2020 była szczególnie istotna. W porozumieniu z Zarządem IATEFL PL włączyliśmy w program wydarzenia naszą rodzimą konferencję Lektor High-Tech 2020, która w miałaby już wtedy swoją trzecią edycję. Lektor HT 2020 - 29th IATEFL Online Meet-up
2019
W dniach 13-14 września 2019 Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej było organizatorem II edycji międzynarodowej konferencji dla nauczycieli i metodyków nauczania języków obcych WYKORZYSTANIE E-LEARNINGU I NOWYCH TECHNOLOGII W NAUCZANIU JĘZYKÓW OBCYCH pod honorowym patronatem JM Rektora PŁ, Centrum E-Learningu PŁ oraz Stowarzyszenia SERMO LEKTOR HIGH-TECH 2019. W trakcie tego dwudniowego wydarzenia Centrum Językowe PŁ gościło niemalże 140 uczestników. Zorganizowaliśmy 6 sesji plenarnych oraz 30 warsztatowych, w których prelegentami byli wybitni specjaliści, metodycy i doświadczeni nauczyciele z pasją. Relacja z wydarzenia wraz z galerią w linku Lektor HT 2019.
2018
W dniach 21-22 września 2018 Centrum Językowe i Centrum e-Learningu gościło uczestników ogólnopolskiej konferencji LEKTOR HIGH-TECH: WYKORZYSTANIE E-LEARNINGU I NOWYCH TECHNOLOGII W NAUCZANIU JĘZYKÓW OBCYCH, objętej patronatem przez JM Rektora PŁ, stowarzyszenie EAQUALS oraz Stowarzyszenie SERMO.
Celem konferencji była prezentacja i wymiana dobrych praktyk w zakresie wykorzystania e-learningu i nowoczesnych technologii w nauczaniu języków obcych, z uwzględnieniem doskonalenia 5 sprawności wg ESOKJ. Wśród zaproszonych gości znaleźli się specjaliści w nauczaniu języków obcych, między innymi Peter Lahiff, który wygłosił pierwszy plenarny wykład konferencji pt. „Making a Space that Fits for Technology in Education”. Poza udziałem w ośmiu sesjach równoległych, goście konferencji mieli okazję uczestniczyć w sesji warsztatowej oraz dwóch warsztatach certyfikowanych prowadzonych przez ClickMeeting i Oxford University Press.
Prezentacje, warsztaty i webinarium dotyczyły szerokiego zakresu zagadnień, w tym:
- jak skutecznie posługiwać się nowoczesnymi technologiami w dydaktyce?
- jak skutecznie wykorzystywać e-learning?
- dlaczego warto korzystać z nowych technologii w nauczaniu języków obcych?
- jak nowoczesne technologie wpływają na proces przyswajania i utrwalania wiedzy?