autorzy | tytuł | rok wydania | wydane przez |
Elżbieta Krawczyk Joanna Miłosz-Bartczak |
Artykuł: Program badawczo-dydaktyczny w CJ PŁ | 2018 | Życie Uczelni nr 143 |
Joanna Miłosz-Bartczak John Speller |
Przygotowanie materiałów do zajęć z matematyki we współpracy ze specjalistą w oparciu o podejście zadaniowe | 2018 | ,,Tradycyjne podejście i nowe perspektywy w nauczaniu języków obcych'' s. 87-99, Politechnika Śląska, Gliwice |
John Speller Joanna Miłosz-Bartczak |
A Task-based Approach to Teaching EAPP | 2018 | ,,Specyficzne potrzeby studentów szkół wyższych a nauczanie języków obcych'' Tom II, s. 89-100, Uniwersytet Wrocławski, |
Katarzyna Budzińska | Positive institutions: Case study | 2018 | Theory and Practice of Second Language Acquisition |
Emilia Sztabnicka | Model polskiej grzeczności językowej w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Perspektywa interkulturowa | 2017 | Praca doktorska |
Joanna Miłosz-Bartczak John Speller |
Academic English for Engineers Teacher's Book | 2017 | Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej |
John Speller Joanna Miłosz-Bartczak |
Podręcznik: Academic English for Engineers | 2017 | Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej |
Magdalena Nowacka | Jakość kształcenia językowego | 2017 | Forum Akademickie |
Anna Zarzycka | Wisława Szymborska as an Author of Socialist Realist Poems [w:] Studies on Socialist realism. The Polish View, pod red. A. Artwińskiej, B. Starnawskiego i G. Wołowca | 2016 | Wydawnictwo Peter Lang, Frankfurt am Main |
John Speller Joanna Miłosz-Bartczak |
Using Moodle to Teach Academic English as a Foreign Language for Engineers | 2016 | Active in Languages – inter-Active in Teaching's. 131-143, Wyższa Szkoła Filologiczna, Wrocław |
John Speller Joanna Miłosz-Bartczak |
Artykuł: Using Moodle to Teach Academic English as a Second Language for Engineers | 2016 | Wyższa Szkoła Filologiczna we Wrocławiu |
Anna Zarzycka | “Calling out to Yeti” as an Expression of Existential Crisis [w:] Wislawa szymborska’s poetry. Choice of essays, pod red. A. Nasiłowskiej | 2015 | Wydawnictwo Peter Lang, Frankfurt am Main |
Katarzyna Budzińska | Foreign language classroom anxiety in a further education context | 2015 | Repozytorium UŁ |
Ewa Muszczynko | Tailoring the coursebook to students’ needs – some tips on how to stay creative, but still comply with curriculum requirements | 2014 | The Teacher |
Ewa Muszczynko | Tailoring the coursebook to student needs – some tips for creative teachers | 2014 | IATEFL Newsletter, post-conference issue No. 37 |
Magdalena Gałaj Mariusz Jarocki |
Feel the Chemistry with Chemistry – Successful Experiences in Teaching and Learning Chemistry | 2014 | Conference Proceedings -Successful Experiences and Good Practices in Chemistry Education –– Polytechnic Institute of Braganca, Portugal |
Emilia Sztabnicka | Opinie o Polsce i Polakach wśród cudzoziemców uczących się języka polskiego jako obcego | 2013 | Glottodydaktyka polonistyczna III, Szczecin 2013, s. 281-300. |
Emilia Sztabnicka | Przykłady wykorzystania gier i zabaw multimedialnych w nauczaniu cudzoziemców polskiej grzeczności językowej | 2013 | Edukacja Międzykulturowa - Forum Glottodydaktyków, red. A. Rabczuk, Warszawa 2013, s. 155-165. – opublikowano na stronie http://www.polonicum.uw.edu.pl/pdf/forum_ksiazka.pdf |
Magdalena Gałaj | Chemistry Teachers’ Training in Poland | 2013 | Conference Proceedings - Initiatives in Chemistry Teacher Training; Limerick Institute of Technology, Ireland |
Emilia Sztabnicka | Humor na lekcji języka polskiego jako obcego | 2012 | Kwiatkowska A., Stanecka A. (red.), Humor.Teorie-Praktyka-Zastosowanie. Kody humoru vol.3/1, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2012, s. 253-257. |
Emilia Sztabnicka Aneta Strzelecka |
Obraz kobiety w wybranych podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego | 2012 | Barska A., Biskupska K. (red.), Kobieta w przestrzeni wizualnej, Opole, s. 245-257. |
Emilia Sztabnicka Aneta Strzelecka |
W stronę interkulturowego rozmówcy. Badania oparte na teorii leksykultury | 2012 | Glottodydaktyka polonistyczna a lingwistyka kulturowa, red. Grażyna Zarzycka, "Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców" nr 19 / 2012, Wydawnictwo UŁ, Łódź , s. 55-68. |
Ewa Muszczynko | A few practical tips on teaching with video (for both beginners and those in the know) (Part 1) | 2012 | The Teacher |
Ewa Muszczynko | A few practical tips on teaching with video (for both beginners and those in the know) (Part 2) | 2012 | The Teacher |
Ewa Muszczynko | A few practical tips on teaching with video (for both beginners and those in the know) (Part 3) | 2012 | The Teacher |
Ewa Muszczynko | Teaching (theoretical and business content) in a friendly way | 2012 | The Teacher |
Ewa Muszczynko | What’s wrong with listening? (1) | 2012 | www.teacher.pl/teacher-blog |
Ewa Muszczynko | What’s wrong with listening? (2) | 2012 | www.teacher.pl/teacher-blog |
Ewa Muszczynko | Multiple Intelligences – an idea for a Student-friendly lesson | 2012 | www.teacher.pl/teacher-blog |
Ewa Muszczynko | Making Students speak – some general observations | 2012 | www.teacher.pl/teacher-blog |
Ewa Muszczynko | Making Students speak – practical tips | 2012 | www.teacher.pl/teacher-blog |
Ewa Muszczynko | Are Chinese Students different? – an unusual week in a teacher’s life | 2012 | www.teacher.pl/teacher-blog |
Izabella Łacińska-Wójcik | Development via Training Process | 2012 | Wydawnictwo PŁ |
Izabella Łacińska-Wójcik | Training effectiveness | 2012 | Wydawnictwo PŁ |
Izabella Łacińska-Wójcik | Authenticity In Motivation albeit a Pear or an Apple | 2012 | Wydawnictwo PŁ |
John Speller Jeremy Ahearne |
Bourdieu and the Literary Field. | 2012 | Edinburgh: Edinburgh University Press |
Emilia Sztabnicka | Wzory grzecznościowe w podręczniku do nauki języka polskiego Hurra! Po polsku 1 | 2011 | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców 18, red. B. Grochala, M. Wojenka–Karasek, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 211-216. |
Emilia Sztabnicka | Kolor wraca do kraju – opinie cudzoziemców o Polsce i Polakach | 2011 | Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, red. M. Biernacka, M. Wojenka-Karasek, Wydawnictwo PIKTOR, Łódź 2011, s. 202-207. |
John Speller | Bourdieu and Literature. | 2011 | Cambridge: Open Book Publishers |
Anna Zarzycka | Rewolucja Szymborskiej. O wczesnej twórczości poetki na tle epoki | 2010 | Wydawnictwo Poznańskie, Poznań |
Anna Zarzycka | Od debiutu prasowego do „Wołania do Yeti”. Biografia literacka Wisławy Szymborskiej 1945-1957 | 2010 | „Pamiętnik Literacki” |
Magdalena Nowacka | Przebojowe Maluchy, Czyli o Kulcie Dziecka. | 2009 | Tygiel Kultury, 1/2009, Łódź |
Magdalena Nowacka | Zrozumieć Niepojęte. | 2009 | Twórczość, Biblioteka Narodowa 5/2009, Warszawa |
Magdalena Nowacka | Napisane dla dziewczyn – portrety małych kobietek w polskiej i brytyjskiej literaturze dziecięcej z początku dwudziestego wieku. | 2009 | Tygiel Kultury, 6/2009, Łódź |
Magdalena Nowacka | Powieści Gdzie jest Jennifer? brytyjskiej autorki Anne Cassidy jako próba wzmocnienia pozycji literatury dla młodzieży w Polsce. | 2009 | 1-2/2009, Kwartalnik Polonistyczny. Konteksty Kulturowe, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy w Kielcach. |
Agnieszka Burcan-Krawczyk | Jak opanować dowolny język obcy | 2008 | Wydawnictwo Złote Myśli |
Magdalena Nowacka | Napiętnowani Znakiem Bestii | 2008 | Tygiel Kultury, (1-3)/2008, Łódź |